TYPY LEKCÍ
 

HATHA JÓGA

JAK JI VNÍMÁ NAŠE LEKTORKA PETRA

Hatha jóga je systém jednoduchého a pomalého cvičení jógových pozic, při kterém se klade důraz na dechové a relaxační techniky. Díky pomalému tempu je pak vhodná pro široký okruh lidí. Zpružňuje celý pohybový aparát, zpevňuje držení těla a vyrovnává svalové disbalance. Je účinná při bolestech hlavy, dýchacích, oběhových i trávicích potížích. Pomáhá detoxikaci těla i procesu hubnutí. Hatha jóga je zaměřena na cílené uvolnění napětí a stresu a je také vhodným regeneračním a kompenzačním doplňkem k různým sportům.

Vede k harmonii těla, duše a mysli…

POWER JÓGA 

JAK JI VNÍMÁ NAŠE LEKTORKA ALENA

Power jóga je pro mne neomezený prostor a nekonečný čas s nespočtem možností.

Mé lekce power yogy jsou spíše dynamické lekce jógy s kladením důrazu na správné – fyziologické provádění jednotlivých jógových pozic (ásán) s plynulým (plným jógovým) dechem.

Začátek lekce je věnován úvodní relaxaci a dechovým technikám, navazuje na to rozcvičení a příprava na hlavní dynamickou část lekce ve stoji s pozdravem slunce a rozvíjením jednotlivých základních pozic. Dále je část cvičení vedená na zemi (posilování a protahování) a končí se relaxačními technikami a krátkou meditací. To vše se snažím prokládat rehabilitačními technikami. (Klappovo lezení, Mojžíšová, Hluboký stabilizační systém, …)

Někdy jsou lekce více silové, někdy více na protažení, záleží na skupině a náladě.

Lekce jsou určené pro začátečníky i pokročilé.

Těším se na Vás, Vaše Alena

DYNAMICKÁ JÓGA

JAK JI VNÍMÁ NAŠE LEKTORKA DANIELA

Mé lekce jsou koncipovány standardně dle jógových pravidel. Vždy obsahují relaxační úvod, zahřátí a protažení svalových skupin, asánovou praxi s ohledem na možnosti a schopnosti účastníků a meditační závěr. Využívám prvky z power jógy, proto jsou lekce dynamické a silové, ale vždy je modifikuji i pro začátečníky. Zkrátka každý si najde své, aby se cítil uvolněně a zároveň naplněn. Mám ráda rozmanitost lekcí i stylů, rozhodně se nudit nebudete.

Těším se na Vás, Daniela.











REHABILITAČNÍ CVIČENÍ

JAK JEJ VNÍMÁ NAŠE LEKTORKA ALENA

Rehabilitační cvičení je pomalý typ cvičení. Cviky jsou převážně prováděny na zemi v leže a v sedě.

Po celou dobu cvičení je kladen důraz na dýchání, jednotlivé cviky jsou z rehabilitačních technik jako cvičení dle paní Mojžíšové, z Klappova lezení (cvičení proti skoliózám), prvky z Dynamické Neuromuskulární Stabilizace – DNS od prof. Koláře, jednoduché mobilizační techniky, cviky na posílení oslabených svalů a na protažení zkrácených svalů.

Cílem cvičení je vás naučit dýchat, aktivovat „střed těla“, snažit se o centrované postavení ve vašich kloubech a tím předcházet jejich opotřebení, protáhnout zkrácené a posílit oslabené svaly, a to vše s vaším plným uvědoměním.  

Cvičení je určeno pro ty, kteří mají svůj zdravotní stav stabilizovaný.  Případně se poraďte se svým lékařem o vhodnosti cvičení.

ASHTANGA JÓGA

JAK JI VNÍMÁ NÁŠE LEKTORKA Š8RKA

Má tisíciletou tradici. Typická je svou dynamičností, kterou se odlišuje od ostatních jógových škol. Cvičí se v přesně uspořádaných sériích, jež mají různou obtížnost. Jednotlivé ásany a plynulé přechody mezi nimi, jsou od začátku do konce cvičení provázené naším dechem. Celá praxe se tak stává dlouhou meditací v pohybu. Na vlnách dechu procházíme celou sestavou, kdy v každé jednotlivé pozici setrváváme na pět dechů.
V ashtanze se používá speciální dechová technika - ujjaji dech. Ten je prohloubenější i hlasitější a tím spoutává naše smysly, navozuje koncentraci na naše vnitřní já, v sebe sama. Dech ujjaji také mohutně zahřívá organismus a díky tomu dochází k rychlému odplavování škodlivin z těla. Výhodou ashtangy je, že se na lekcích prochází krok za krokem stále stejnou sérii, tím ji cvičenci fixují a po určitém čase jsou schopni ji praktikovat samostatně. Možná Vás napadne, že cvičit stále to samé je nuda... Na druhou stranu, pokud se něco stále opakuje, naučíte se to opravdu dobře a navíc budete díky neměnnému postupu vnímat v krátké době své pokroky a účinky pozic na Vaše tělo. Tím, jak se bude zvyšovat síla Vašeho fyzického těla na podložce, se automaticky začne promítat Vaše větší sebevědomí a spokojenost sama se sebou do Vašeho každodenního života. Ashtangové série rovnají a otevírají nejen naše tělo, ale také odstraňují naše psychické, duševní a energetické bloky, neboť vše je vzájemně propojeno. I když je ashtanga náročnější, není třeba se jí bát. Jóga počítá s našimi momentálními limity a nedokonalostmi. Nikde není psáno, že vše musíme zvládnout perfektně - stačí, jak nejlépe dovedeme :-)
Na mých lekcích budeme vycházet z první ashtangové "Primary serie" a cvičení nám zpestří i ásany ze druhé "Intermediate serie", či power jógy.

Budu se na Vás těšit, Šárka.


 .